Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Nasz Dom

Wycieczka do Pustelni Świętego Jana z Dukli

W dniu 05 i 06 września br. udaliśmy się na wycieczkę do Pustelni Świętego Jana z Dukli. Pustelnia znajduje się w Trzcianie na wzgórzu Zaśpit, nieopodal Dukli na Podkarpaciu.

Wycieczkę rozpoczęliśmy spod Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowym Żmigrodzie, gdzie busem dotarliśmy na parking pod lasem powyżej wsi Trzciana, około 6 km na południe od Dukli. Minęliśmy stoiska z pamiątkami i asfaltową drogą udaliśmy się pieszo pod górę. Po kilkunastu minutach marszu doszliśmy do Pustelni, gdzie znajduje się Kościółek, dom pustelnika, dom pielgrzyma oraz grota ze źródłem. Aktualnie chata jest odtworzeniem warunków w jakich mógł mieszkać w XVIII wieku Św. Jan z Dukli. Kościółek poświęcony Św. Janowi z Dukli, jest to trzecia świątynia powstała w tym miejscu. Pierwszą, murowaną, wzniesiono po beatyfikacji Św. Jana, w roku 1769 r. Obok świątyni znajduje się drewniany dom rekolekcyjny, w którym przez czas letni zamieszkuje Ojciec Tadeusz z którym mogliśmy pomodlić się do Świętego Jana. Ojciec Tadeusz w ciekawy sposób przybliżył nam historię Św. Jana z Dukli oraz pobłogosławił. U podnóża Świątyni w grocie skalnej znajduje się źródełko Św. Jana, gdzie nasi Uczestnicy chętnie napełniali butelki. Po zwiedzaniu, krótkim odpoczynku wróciliśmy na parking, tam Uczestnicy kupili sobie pamiątki z Świętym Janem, najczęściej wybierali magnesy. Na koniec naszej wycieczki odwiedziliśmy lodziarnię, gdzie spędziliśmy miło czas smakując pysznych lodów.